- · Overig los spul in de primer, (deurtjes, dakje, binnen in en klepjes)
- · De wiel assen onder de bus vandaan, en gereed maken voor hergebruik.
- · Tectyl krabben.
- · Nieuw tectyl er onder.
- · Assen er weer onder
i Ik weet niet of ik nu te enthousiast ben maar hopelijk bereik ik het laatste punt over anderhalve maand!’
Dat zou betekenen dat ik nu al in de bus zou rijden toch? Op ze minst dat de bus is gespoten. Echter valt de realiteit vies tegen en ben ik de bus weer opnieuw aan het schuren. Wat is er allemaal tussen door gebeurd en waarom schuur ik weer? Hier het verhaal!
De bus zat in februari al op de kantel brug, ik had een las apparaat geregeld waarmee ik nog wat overige plekken kon lassen en dit lukte tot in zekere zin. In de voorjaar vakantie heb ik in een week tijd met wat vrienden en mijn pa de hele onderkant van de bus schoon zitten krabben. Omdat ik de kantel brug had, voorliep dit spoedig en was het goed te doen. Zo’n kantelbrug is in dit soort gevallen echt een aanrader. De onderkant heb ik eerst met RX5 behandeld om het roest te stoppen, al zat er niet veel roest. Daarna heb ik 5 lagen anti steenslag coating gespoten van het merk HEMPEL.
Ondertussen ben ik in de avonduren bezig geweest met het voor as en de 2 achter assen. Ik heb de fuse kogels op nieuw ingevet en de stuur stangen zijn omgewisseld voor nieuwen.
Ook heb ik alle rubbers vervangen en is alles mooi in de
De bus zat van buiten al in de primer maar de binnenkant heb ik later gedaan. De bus was volgens afspraak klaar voor de spuiter. De spuiter die ik had was echter te druk en duurde te lang voor dat ik aan de beurt was dus ik ben overgegaan naar een andere spuiter. Deze spuiter kwam helaas met slecht nieuws wat een harde klap in het gezicht was. ‘de primer moet er weer van af,
want zo ga ik er niet aan werken’ vertelde hij. Het probleem was dat er onder de primer nog een andere laag moet om de roest te weren. Dit is veelvoudig bevestigd door veel mensen die in dit zelfde netwerk zitten. Na een overeenkomst zijn we aan de slag gegaan. Helaas door heel wat
In de vakantie ben ik natuurlijk niet stil gaan zitten en ben ik bezig geweest met kleinen dingen zo als de rubbers vervangen en het verschonen van de homokineten. Porsche boxer stoelen gekocht, het interieur ontworpen en heb ik de 2l dubbele carburateur luchtgekoelde vw motor blok opgehaald. Ook is de benzine tank vervangen voor een anderen met een nieuwe vlotter, dit heb ik gedaan om problemen in de toekomst te voorkomen. Kleur van de bus is vast gesteld en word rood! Kleur code houd ik nog even voor me ;)
Natuurlijk zijn mij de prachtige evenementen dit jaar niet ontschoten en heb ik zo veel mogelijk geprobeerd op te zoeken. Beginnend bij de kieft en klok ‘hot chocolate party’ wat erg gezellig is! Even als het ‘IKW in Wanroij’ wat een aanrader is. Daar heb ik heel veel mensen leren kennen en vrienden gemaakt. Ik ging er alleen heen met alleen een tentje en elke in de avond kon ik meer dan 5 bbq’s bij wonen van mensen die ik leerde kennen. Ook bij mijn vrienden van Aircooled vw de peel was het erg gezellig! ‘Aircooled at the Beach’ en ‘butiful Budel’ zijn ook zeer leuke evenementen.
Voor voorlopig was dit weer de update, binnen kort meer over de onderdelen waar ik op school mee bezig ben! En keep up the good work!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten