zondag 15 november 2015

Next update!

Jaja!, weer een update. Pfff eindelijk.

Het heeft even op zich moeten laten wachten, maar ik schrijf weer een nieuwe blog update. Met inhoudelijk over de motor, schuren(ja al weer L ), primer en spuiten. Hopelijk hoeft de volgende blog niet meer zo lang te duren voor een update.
 
Als eerste, ja ik heb de bus nog steeds J ! en ik ben er nog elke week druk mee. Laat ik maar eens beginnen met het uitleggen wat er met mijn motor is gebeurt. Na het uitgebreid schoonmaken van de motor heb ik deze naar de man gebracht die hem zou opknappen. Echter na een poosje bleek dat deze motor helemaal kapot is van binnen als gevolg van zonder olie rijden. Ook was het nog eens een motor van een oudere versie t2. kort om ik moet dus een andere motor kopen.



Nu heb ik drie opties:
·       1: ik koop gereviseerde motor.
·       2: ik koop een Subaru motor (water gekoeld)
·       3: ik koop een Porsche motor.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik ga denk ik voor de originele gereviseerde motor. Want ja een Subaru is water gekoeld terwijl de bus lucht gekoeld is, en een Porsche motor is veelste duur. Overigens zeg nou zelf, dat oude gepruttel hoort toch bij zo’n bus? Ik vind van wel! Dit onderdeel word vervolgd.

Het volgende, schuren. Bha ik moet er nog steeds aan geloven er moet nog het een en het ander gebeuren. Wat blijkt dat ik veel te veel schuur op onnodige plekken.  Jup niet echt handig dus….. voor de volgende keer beter in lezen dus. Afijn, gelukkig helpt een maat mij tegenwoordig met schuren (vele handen maken licht werk) wat het natuurlijk ook heel gezellig maakt.

Nu het einde bijna nadert moet ik (nog voor dat de bus gelast word) een 2k epoxy primer over de bus smeren. Het advies is een epoxy primer voor boten, het schijnt dat deze veel beter zijn als die voor auto’s. Eerdaags bestellen dus.

De planning:

·      de zijkant af schuren.
·      2k epoxy primer er over.
·      Bus naar de lasser brengen.
·      Lassen en op de kantel brug zetten.
·      Dak LICHT schuren (niet helemaal want dat is een pokke werk)
·      Onderkant schuren.
·      Boven en onder coaten/ primeren.
·      Binnenkant licht schuren en primeren.
·      Naar de spuiter brengen!

Hopelijk kan ik de bus eind januari of  februari naar de spuiter brengen. Ik heb gekozen voor Karsten classic cars. Dit is omdat ze een goede indruk bij mij hebben achter gelaten, zij hebben wat ik nu doormaak ook gehad en ze hebben ervaring met het opknappen van deze busje! Als ik vragen heb over het een en het ander waar ik echt niet zelf uit kom kan ik hun contacten en zijn ze berijd om mij te helpen.

Morgen ga ik weer aan de slag, met O.a. een nieuw schuur apparaat, eentje waarmee ik de dunnen hoekjes kan schuren en smalle gangen kan schuren. Door dat de bus vrijwel helemaal aan de zijkant blank metaal is heb ik nu ook het idee dat ik opschiet. En dat is zeker fijn als je al zo lang bezig bent met een onderdeel. Het leukste gedeelte is tijdens en na het spuiten van de bus. Oh wat kijk ik uit naar de dag dat mijn bus zijn kleur weer heeft.

kleur. 

Over kleur gesproken, ik geef de bus geen originele kleur maar net iets anders. Met een twist er aan zal ik maar zeggen. Oorspronkelijk is deze baby blauw met wit (half-half) maar ik geef hem ocianic bleu of wel de kleurcode L57H. Dit is een originele kleur maar niet vaak gebruikt, hij valt best wel op en ik vind het een prachtige kleur. Het schijnt zelfs dat je deze kleur nooit goed op de foto kan zetten omdat er een iets groene gloed over heen zit waardoor de foto altijd anders zou zijn als in het echt. Ook dit word zeker vervolgd!


Mensen, tot de volgende keer. Ik ga nu maar weer eens schuren ;)








1 opmerking:

  1. Leuk hoor, Jurian! Geweldig dat je voor het geluid van de motor gaat. Het gepruttel ;) Ik mag af en toe mee rijden in een pruttelbusje, heerlijk is dat. Jij kent het busje en de chauffeur wel.

    BeantwoordenVerwijderen