Vrijdag 24 april.

Zaterdag 25 april.
In de middag ben ik naar auto bedrijf de witte in Nunspeet
gegaan, zij hebben mij helemaal uitgelecht hoe ik de ketel moet gebruiken en
wat de beste methode is. Het probleem bleek dat de toevoer van het grit te
opzichte van de lucht te veel was. Dit is makkelijk op te lossen door het grit
kraantje iets minder open te zetten. Ik ben direct naar de bus weer gegaan, heb
hem naar buiten gerold en ben alles gaan aansluiten. Al het grit wat los lag
heb ik op geveegd en gezeefd om het weer te gebruiken.
le moment supreme
het was zo ver om het te gaan testen op m’n bus. En het
werkte direct, ik moet eerlijk zeggen dat ik er van schrok toen het grit meteen
terug kaatsen tegen mijn keel. Ik heb even een handdoek om mijn nek gelecht,
een stof jas aan en een las helm op. Goed te doen! Je leert met het systeem
werken. Mijn routine is als volgt: tank is 8bar, ik straal 10cm boven het opp
de lak weg, ik merk dat het naar 6bar daalt en straal op de zelfde plek de
onder lak weg, op 4 bar maak ik het metaal helemaal kaal. Als hij 3 bar is stop
ik tot de ketel weer 8 bar is. En zo gaat dat constant door tot in de avond van
zaterdag. Ik straal alleen de roest plekken weg, de rest schuur ik met de hand.
Ik gebruikte grit van 200 micron, dit is heel heel fijn
spul. Zeker niet prettig om in je oog te krijgen. Helaas is dit wel gebeurt,
zondag de hele dag last van geïrriteerde ogen en veel hoofdpijn. Maar ach… je moet
er wat voor over hebben. Maandag weer verder;)
voor.
na.
Je wordt al echt een expert, je kunt nu ook al zandstralen op je CV zetten. Super ! Gr. Menno
BeantwoordenVerwijdereninteresant ,we ook zelf projecten makne hier http://www.tesaclassiccars.nl/
BeantwoordenVerwijderen